• Lorem ipsum


Retourneren? wat is het *

*Helaas door kunnen wij de retour niet meer volledig gratis laten verlopen zoals we graag zouden doen en in het verleden wel hebben gedaan. Door de gestegen kosten is dit spijtig genoeg niet meer haalbaar.

Je kunt de producten nog steeds op onze kosten retour sturen, gratis via een PostNL punt naar het antwoordnummer of bij GLS met behulp het retourlabel

Je krijgt het volledige aanschafbedrag retour + de eventuele verzendkosten die je al hebt betaald bij de aanschaf. Ook het retoursturen is dus volledig gratis, maar bij de retourbetaling zijn wij helaas genoodzaakt om een retourname feevan € 2,50 incl. BTW in rekening te brengen.  

Stel het product voldoet niet aan de wensen, of er is iets mee aan de hand. Dan kun je het eenvoudig retour sturen met behulp van ons retourformulier die je hier kunt downloaden, maar ook in de email van de orderbevestiging en indien de bestelling vanuit ons eigen magazijn naar je is verzonden. Dan is de achterzijde van de pakbon ook een verzendformulier. 

Wat moet je doen en wat doen wij?

Je kunt het product goed en zo netjes mogelijk weer inpakken, het liefst in de doos waarmee hij ook geleverd is. Het retourformulier invullen en bijvoegen in de doos. Liever niet op de verpakkingen plakken. Vandaar een in een om doos of wellicht verpakkingspapier als het mogelijk is.

Vervolgens kunt u naar een PostNL punt in de buurt en het pakket versturen naar onderstaand antwoordnummer. Dit zal geheel gratis zijn.

Misi Fulfiment
o.v.v. Braca Webshops B.V.
Antwoordnummer 10107
2700 VB Zoetermeer  

Bewaar het bonnetje goed (of maak een foto van het trackingnummer), want mocht blijken dat het product niet bij ons is aangekomen hebben wij het nummer dat op het bonnetje staat nodig om te kunnen traceren waar het pakket is. Je mag eventueel ook altijd even een foto maken en mailen. Dan kunt je hier altijd op terug komen.

Wij gaan ervanuit dat het natuurlijk goed gaat, in dat geval komt je pakket aan in ons magazijn. Zal de retour afdeling het product in ontvangst nemen, bekijken en beoordelen. Als alles gewoon goed is, dan geven ze dat door aan de administratie van het magazijn. Die zal enkele dagen nodig hebben om het te verwerken.

Vervolgens wordt het doorgegeven aan de financiële administratie van Braca Europe en die zal dan binnen enkele dagen crediteren. Waarbij er dan een retourfee van € 2,50 incl. BTW zal worden ingehouden.  Als je de creditfactuur hebt ontvangen is er vanuit ons opdracht gegeven om het geld retour te storten.

Mocht het geld niet binnen 4 werkdagen nadat je de creditfactuur heb ontvangen op je rekening staat. Dan raden we aan om even contact op te nemen. Het kan zijn dat er dan ergens iets mis is gegaan in het volledig geautomatiseerde proces.

 

14 dagen bedenktermijn in plaats van de wettelijke 8 dagen

Je krijgt van ons maar liefst 14 dagen de tijd om te bedenken en bekijken of het product wel voldoet aan je verwachtingen. Ben je toch niet tevreden, dan mag je het pakket gratis retour sturen naar het antwoordnummer van onze Fulfilment partner, waar onze voorraden liggen en de order afhandeling plaats vind. Er zijn natuurlijk wel een aantal regels, zodat wij weten bij welke bestelling het product hoort en het dus ook duidelijk is waar de terug betaling naar toe moet. Wij hebben de regels voor retournering even voor je op een rijtje gezet.

  • "Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen."
  • Wij verzoeken u het retourformulier zo compleet mogelijk ingevuld bij de retourzending te voegen, u mag echter ook een ondubbelzinnige verklaring per post of email toevoegen aan de retourzending.
  • Geef op het retourformulier aan om welk(e) product(en) het gaat
  • Het product dient binnen 14 dagen na herroepingsdatum bij ons binnen te zijn. 
  • Wanneer de datum van herroeping niet door is gegeven, dan is automatisch de datum van levering van het product de herroepingsdatum

Het retour formulier is te downloaden / printen via een link  in de email van je orderbevestiging. Indien het product uit ons eigen magazijn is verstuurd, is ook de achterzijde van de pakbon een retourformulier.

 Heb je alle stappen voor het retour sturen uitgevoerd? Dan kun je het pakket bij een PostNL punt inleveren en versturen naar het onderstaande antwoordnummer:

Misi Fulfiment
o.v.v. Braca Europe.
Antwoordnummer 10107
2700VB Zoetermeer

Postadres:
Misi Fulfilment
Spectrumlaan 31
2651

Heb je twijfels of alles wel goed gaat? bel ons gerust, daar zijn we voor. Bel 075 655 55 80 of mail naar [email protected]

Wij werken volgens de wettelijke regels en de regels van Trust2Shop
Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddels als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat
de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen

Je wilt u product ruilen voor een ander product?

Heb je het verkeerde product gekocht? of voldoet het niet aan je verwachting en wil je toch een andere? Dat kan natuurlijk gebeuren, ook dat is geen enkel probleem. In dat geval is ons advies om sowieso even contact op te nemen.

Het snelste is om de bovenstaande retour procedure te volgen en het product dat je wilt hebben als een nieuwe bestelling via de website te bestellen. Uiteraard begrijpen wij het ook wanneer u toch liever eerst uw geld terug wilt hebben voordat u het nieuwe product besteld. In dat geval, raden wij aan om het even via de mail of telefonisch door te geven dat je het product retour gaat sturen en daarvoor wel een ander product wilt hebben, in dat geval houden onze medewerkers het even iets strakker in de gaten, zodat wij het terugbetalen sneller zullen afhandelen en je direct op de hoogte brengen dat wij het product retour hebben ontvangen en de retour betaling is uitgevoerd.

Mijn product is stuk, zit er nog garantie op?

Het is natuurlijk nooit de bedoeling dat je een product koopt dat stuk gaat, je mag verwachten dat het product dat je bij ons koopt naar alle redelijke verwachting doet wat het moet doen. Mocht het product toch defect gaan, dan zullen wij ons kop zeker niet in het zand steken en je helpen om het op te lossen. Wij hebben heel veel producten, er zijn dan ook verschillende garantie termijnen op de verschillende producten. Uiteraard geldt altijd de wettelijk bepaalde garanties, daarnaast gelden de fabrieksgaranties op al onze producten.

Heb je een klacht?

Gelukkig gebeurd het vrijwel nooit, maar omdat ook alle mensen die werken aan het goed afhandelen van je bestelling kan er natuurlijk wel eens iets mis gaan. Daarnaast kan het onverhoopt ook gebeuren dat je product defect of beschadigd is bij aankomst. Geen rede tot paniek, want wij van Braca Europe zijn zeer voor rede vatbaar en hebben service hoog in het vaandel staan. Wij lossen eventuele problemen en klachten graag zo snel mogelijk op, een tevreden klant telt immers voor 2, uiteraard zijn er echter grenzen.

Heb je een klacht, dan verzoeken wij deze te e-mailen naar [email protected]

Je zult binnen 48 uur een antwoord krijgen en indien mogelijk natuurlijk ook meteen een passende oplossing.
Wij vragen je bewust de eventuele klacht te mailen zodat zowel wij, als jij het op papier heb staan.
Telefonische klachten zullen indien mogelijk direct worden afgehandeld, maar wanneer het niet direct mogelijk blijkt om het probleem op te lossen dan verzoeken wij toch om de klacht nog even te mailen.

Braca Europe is het bedrijf achter de websites www.kabelsenmeer.nl en www.beugelsenmeer.nl

Geschillencommissie.

Heb je een klacht, zullen wij er zoals gezegd alles aan doen om er uit te komen en het probleem op te lossen. Indien het onverhoopt het geval is dat wij er niet onderling uit kunnen komen, verwijzen wij u door naar de geschillencommissie. Zij zullen de klacht opnemen en gaan bemiddelen als wij er echt niet uit gaan komen.  Voor meer informatie en het indienen van de klacht kunt u terecht op https://www.degeschillencommissie.nl/


Trusted Shops Kopersgarantie

Bij ons kun je echt onbezorgd en veilig shoppen, dankzij de trusted shops kopersgarantie heb jij als consument bescherming. Je aankopen worden gratis verzekerd tot een waarde van € 2500,00.  Lees onderstaand over onze Trusted Shop Certificering!

Trusted Voor consumenten

Iedereen kan zonder zorgen een aankoop doen bij een door Trusted Shops gecertificeerde webshop. Elke bestelling bij een van onze Trusted Shops kan gratis worden verzekerd tot een waarde van € 2.500,– door middel van onze kopersbescherming. Ontdek nu de voordelen van Trusted Shops.

Webshops die het keurmerk hebben ontvangen, zijn uitgebreid gecontroleerd en moeten voldoen aan de kwaliteitscriteria van Trusted Shops welke alleen een basis hebben in zowel Europese als nationale wetgeving. Op deze manier worden consumenten beschermd tijdens het online shoppen, zodat u zorgeloos kunt winkelen bij Trusted Shops webshops.

Kopersbescherming

De kopersbescherming is de garantie dat het Trusted Shops keurmerk voor online zekerheid staat. Mocht er onverwacht iets mis gaan tijdens het online shoppen, dan is uw aankoopbedrag op basis van de kopersbescherming gewaarborgd – onafhankelijk van de door u gebruikte betaalmethode.

Welke zekerheid biedt de koperbescherming?

Zodra u heeft gekozen voor de gratis koperbescherming dan maken wij voor u kosteloos een Trusted Shops consumenten-lidmaatschap aan. Vervolgens bent u automatisch en gratis verzekerd wanneer er wordt aangekocht bij webshops met een geldig Trusted Shops keurmerk:

 Bij niet-levering

 Bij verlies van betaling, bijv. bij herroeping, retourzending en transportverlies

 Ongeacht de gekozen betaalmethode

 Kosteloos tot € 2500,- en automatisch bij elke aankoop

 Bij elke webshop met een geldig Trusted Shops keurmer